concrete jungle.

En ganska så konstig insikt kanske - men jag har insett att jag nästan aldrig är konkret. Konkret är ett ord jag aldrig förstått mig på. Jag är alltid lite både ock, ibland svart och ibland vitt, och när jag har för mycket att tänka på, så blir jag kryptisk. Då blir saker antingen inlindade i sockervadd eller fullstoppade av irritation.Utan konkreta svar, hur är man då ärlig? Om konkret är att vara synlig, tydlig, rak - och jag är suddig, diffus, (inte osynlig, men otydlig), föds man till att vara det? Vad är motsatsen till konkret - abstrakt? Hur är man abstrakt ärlig? Vilka konstiga tankar, men det hör väl torsdagen till. Det får bli morgondagens mission - vara mer konkret. Hejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0