roses.



Jag fungerar lite så, att när jag är mitt i någonting, då har jag så svårt att se vad som pågår runt omkring. Ungefär som när jag var mitt i ett förhållande och hade en sak i huvudet: min pojkvän. När man sen bryter upp - flyger åt olika håll - vinkar farväl, så har jag en sak i huvudet: mitt ex. När glömmer man det förflutna och börjar tänka bara på sig själv igen? Jag saknar det. Det låter kanske märkligt, men jag saknar mig själv. För det som är borta, är en förlorad kärlek som inte gick att reparera. Det är ett steg i en annan riktning - så nytt och oskönt på samma gång. Men sedan kommer steget efter, hur lär man sig att vara fri - fri i sig själv?

Livet går vidare. Livet väntar. Varje sekund är en chans att bli född på nytt. Varje sekund säger jag till mig själv; Lev - andas - njut. Jag hoppas att jag en dag kommer att förstå.


Kommentarer
Postat av: Helen

Man skrattar högt och gråter ut, man kysser en massa grodor, man vågar vara ful, man badar naken mitt i natten, man springer jättefort, man går vilse och hittar en annan väg hem, man lyssnar på sina egna råd, man pratar med främlingar på bussen, man ler inombords, man inser vad man har, man ser på livet som förändring, man tar en dag i taget, man fattar ingenting.

2011-07-09 @ 00:23:02
URL: http://inwardsun.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0