get around.

I brist på fantasi lägger jag mig raklång i sängen och väntar på att någonting ska hända. Blickar ut genom sänghimlen. Skymtar solen. Molnen. Vinden. Jag somnar en kort stund, och väcks av katten som kryper ner i min famn och snuddar min kind.

Jag flyger upp, fylld av energi, kastar mig ut genom dörren för min dagliga spring-tur. Kvällssol, fågelkvitter och doft av grill. Jag svävar förbi mina kvarter, och ser hur solen sträcker sig bortom höjden. Jag fortsätter att springa, med känslan att jag kan springa hur långt som helst. Leende och med musik som nynnar i bakgrunden. När jag närmar mig hemmet, vänder sig himlen om till grått. Vinden ökar och regnet faller snabbare och hårdare, när jag ökar takten. Solen lyser bakom molnen. Det fyller mig med hopp, och jag fortsätter att trycka på framåt. 

Om mitt liv skulle kunna sammanfattas på en dag, skulle det ha varit i dag. Solen som styr mina steg, men mörka små moln som skymtar bredvid. Jag har känt stormens försök - som testat min styrka och uthållighet. Livet är så mycket mer än bara det vi ser, livet är vi. Vackra små själar som försöker springa iväg - bort - ifrån.

 

Men som alltid tillslut hittar hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0