How can you open yourself totally, and be sure to come out alive?

 

Solen är inte bara ett ord jag skrev, det är dit jag vill. Att märka vintermånaderna bita tag, innebär även att en framtid är på väg. Jag undrar om inte någon lätt lösning borde finnas gömd någonstans. Jag längtar efter det, det är min sanning. Jag är så djupt inne i mig själv att jag inte märker saker runt omkring.

Att ljuga för sig själv, eller världen, vilket är värst? Sanningen var aldrig så tämjbar som jag ville att den skulle vara. Den är så mycket mer. Du skriver till mig, som till den fria fågeln. Ju djupare vi förälskar oss, desto högre blir målen. Och jag förstår, att du förstår, att det jag vill säga ikväll, handlar om vår väg.

Vi kommer inte från samma värld – men jag vill kunna gråta i din. Varje människa är en egen värld, varje människa har sitt eget pulserande blod. Och om mitt hör hemma i vinterslask och minusgrader, då är det jag, men om man vet att hemligheter gömmer sig, så spelar inte kroppens signaler längre någon roll. Det spelar ingen roll.

 


Kommentarer
Postat av: h

vad fint du skriver. det är gripande.

2010-02-08 @ 11:29:03
URL: http://halshammar.se
Postat av: lisa

gillar´t

2010-02-09 @ 13:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0