dreamer.



En underlig dag, börjar alltid med en vanlig morgon.

Jag flyger iväg på cykeln

Cyklar långt - cyklar vilse

En dröm är nära, och jag cyklar så fort jag bara kan, för att komma ännu närmare, närmare, närmare

Världen runt omkring blir suddig av farten och alla tankar, vart är jag på väg?

Imorgon är du min

Imorgon är nu...

Jag följer - och närmar mig, det känns att det är nära, något är så nära...jag ska hitta det, denna gång så ska jag...

...om man lyssnar noga - så hörs mer än vinden genom håret, mer än hjärtat i andningen - jag hör hur det gamla lossnar, hör hur det nya kommer...

...jag känner hur världen målas om..

Jag korsar länder, utan att hitta dem igen

"Within this mind, lays the secret that connects it's all, a truth not yet for you to know, but to feel".

Hur ska vi säkert veta, hur det egentligen är?

Ingenting är säkert

Drömmen kanske kostar mitt liv. Fast jag får bara, om jag tar, och ger jag för mycket, vem blir jag då?

Är jag förlorad?

Kommer jag någonsin att hitta vägen tillbaka?

Och du sa;

"Varför tycks jag höra mig själv andas, när jag knappt lever?"

...tiden stannar...jag stannar...

Jag är där - jag är äntligen där

 

 


Kommentarer
Postat av: Helen

Förlåt rara för att jag så sällan berättar hur underbart och svävande du skriver! Fortsätt alltid vara du, cykla, spring, gå vilse, fall omkull och ta dej upp igen, men sluta aldrig skriva!



Solsken inifrån! :)

2010-07-31 @ 15:40:50
URL: http://inwardsun.wordpress.com
Postat av: Lisa

Fint.

2010-08-01 @ 21:44:48
Postat av: mia

gillar din blogg.

2010-08-02 @ 14:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0